duminică, 10 iunie 2012

Restrictii pentru evacuarea gazelor de ardere

In cazul instalarii aparatelor de consum de gaze,  nu se admite iluminatul cu gaz in incaperi cu volum mai mic de 50 m3.  In  bucatarii se pot folosi aparate consumatoare de gaz cu flacara libera si neracordata la cos, cu conditia ca volumul incaperii sa fie mai mare sau egal  cu de 15 ori consumul de gaz, in    m3/h, al tuturor aparatelor instalate.  In orice incapere cu un volum mai mic de 18 m3    si care nu se foloseste pentru dormit, adica in care este admisa instalarea de aparate consumatoare de gaz, se va asigura accesul aerului de ardere prin orificii (deschideri, gauri), a caror sectiune libera sa fie  de cel putin 25 cm2 pentru fiecare 1000 kcal/h consumate de aparat in regimul lui maxim de functionare. Orificiile pentru accesul aerului vor fi executate de catre instalator sanitare si echipa acestuia la partea inferioara a unui perete al incaperii si vor comunica direct cu vestibuluri bine ventilate, coridoare, case de scari sau cu exteriorul cladirii. Din incaperile in care se folosesc aparate consumatoare de gaz cu flacara libera (de exemplu bucatarii, laboratoare, camere de lucru) se va asigura evacuarea gazelor de ardere prin orificii cu sectiune libera de 25 cm2 pentru fiecare 1000 kcal/h consumate la regim maxim de toate aparatele instalate in incapere; orificiile vor fi executate in perete, geam sau usa. La partea superioara vor comunica direct cu exteriorul cladirii, vor putea fi acoperite cu plasa de sarma, dar nu vor putea avea voleti de reglaj pentru inchiderea sau micsorarea sectiunii de trecere a gazelor de evacuat. Normele de prevenire si de stingere a incendiilor prevad pentru instalarea sobelor de incalzit o serie de masuri. Orice instalator, in momentul in care executa o lucrare, trebuie sa cunoasca restrictiile impuse de lege in domeniul gazelor. Cand pardoseala incaperii este de lemn, sobele metalice se vor instala numai pe un postament izolator, care sa depasesca perimetrul sobei cu 50 cm in fata  focarului si cu 25 cm restul perimetrului. La sobele cu inaltimea picioarelor mai mare de 25 cm, postamentul poate fi executat dintr-un strat de caramida de 6 cm cu mortar de argila, sau din doua straturi de vata minerala, de aceeasi grosime, imbibata cu argila, sau dintr-un strat de azbest acoperit cu tabla. La sobele cu inaltimea picioarelor sub 25 cm, postamentul va avea suprafata ca  indicata mai sus, insa va fi realizat numai din zidarie de caramida cu mortar de argila si va avea inaltimea de 25 cm. Un  instalator  trebuie sa cunoasca toate aceste aspecte in amanunt pentru a sti cum sa lucreze si ce indicatii sa dea si clientului.  In incaperi cu peretii de scandura, sobele metalice si burlanele lor se instaleaza fata de acestia la o distanta mai mare de 70 cm, in cazul in care peretele este izolat si la o distanta  mai mare de 125 cm, in cazul in care este neizolat; prin izolare se intelege tencuirea si acoperirea peretelui cu caramida de 6 cm, asezata pe muchie si care depaseste cu 50 cm dimensiunile verticala si orizontala ale fetei paralele cu peretele  sobei, respectiv a burlanului. In fata usii focarului distanta la peretele cel mai apropiat va fi de 125 cm, indiferent daca acesta este izolat sau nu. Este  indicat  pentru un instalator sa fie informat despre faptul ca pentru evacuarea gazelor de ardere exista anumite restrictii. Printre acestea se numara: evacuarea gazelor in podurile cladirilor; trecerea burlanelor sau a cosurilor metalice prin planseele, tavanele sau acoperisurile combustibile, sau pe langa elementele de constructie (grinzi, astereala) combustibile; racordarea burlanelor la canalele de ventilatie sau scoaterea burlanelor in exterior prin ferestre sau sub streasina de lemn a cladirilor; aceleasi restrictii se aplica cosurilor prefabricate din beton armat si cosurilor termofor. Domeniul gazelor este unul foarte riscant. Orice instalator trebuie sa fie precaut in lucrarile pe care le executa.  Dupa ce s-a terminat lucrarea trebuie facuta proba de catre instalator, pentru a se verifica daca exista scapari de gaze. 


Tags: instalator sanitare, instalator

Un comentariu:

  1. ACUM SUNT ÎNCĂLCAT FINANCIAR, DUPĂ ÎNCĂRCĂTORUL L-AȚI DE LA LFDS. Aș dori să aduc acest lucru la cunoștința publicului despre modul în care am intrat în contact cu domnul Benjamin, după ce mi-am pierdut locul de muncă și mi s-a refuzat împrumutul de către banca mea și de alți instituție financiară datorită scorului meu de credit. Nu puteam să plătesc taxele copiilor mei. Eram în urmă cu facturi, pe cale să fiu aruncat din casă datorită incapacității mele de a-mi plăti chiria, a fost în această perioadă copiii mei au fost luați de la mine prin asistență maternă. Apoi mi-am propus să caut fonduri online, unde am pierdut 3.670 de dolari pe care i-am împrumutat de la prieteni, pe care i-am extras de două companii de împrumut online. Până când am citit despre: împrumut online (Lfdsloans@outlook.com) undeva pe internet, Totuși nu m-am convins din cauza prin ce am trecut până când o rudă de-a mea, care este cler, mi-a povestit și despre schema de împrumut în curs la un rata dobânzii foarte scăzută de 1,9%% și condiții de rambursare minunate, fără penalități pentru plata neplătită. Nu am de ales decât să-i contactez, pe care l-am făcut prin text + 1-989-394-3740, iar domnul Benjamin mi-a răspuns în aceeași zi. primiți o alertă de credit de 400.000,00 USD Suma împrumutului USD pe care am solicitat-o. Am utilizat împrumutul în mod eficient pentru a-mi plăti datoriile și pentru a începe o afacere, iar astăzi eu și copiii mei suntem atât de fericiți și împliniți. De asemenea, îi puteți contacta prin e-mail: (Lfdsloans@outlook.com) Linie de asistență WhatsApptext: + 1-989-394-3740 De ce fac asta? Fac acest lucru pentru a salva câțiva care au nevoie de un împrumut pentru a nu fi victima înșelătoriei de pe internet. Mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze pe toți, sunt Oleksander Artem din Horizon Park BC, Ucraina.

    RăspundețiȘtergere