duminică, 25 martie 2012

Aer conditionat in masina- argumente pro si contra

Din cauza scumpirilor carburantilor in ultima vreme si a crizei economice, per ansamblu, exista multe voci in opinia publica si media care sustin limitarea uzului instalatiilor de aer conditionat in masini. De fapt, sunt multe recomandari legate de economia de carburant in general , iar o dependinta cum e aerul conditionat e printre primele atacate, recomandandu-se folosirea aerisirii traditionale, adica aerisirea realizata de aerul ambient care intra pe geamuri. Sigur, aceasta varianta nu e pe gustul oricui, mai ales pe timp de iarna, cand a deschide geamul poate sa fie flacara care declanseaza o gripa de cateva saptamani. Totusi, sa luam in calcul in randurile urmatoare cele mai comune argumente pro si contra legate de consumul de aer conditionat in masina si poate vei gasi solutia potrivita pentru tine.

De ce nu ai folosi aer conditionat in masina?

E drept. Folosirea aerului conditionat in masina poate creste consumul, per ansamblu, al autovehicului cu 10%, mai ales in orasele aglomerate. Aceasta rata nu e de ignorant, mai ales dac ai un buget limitat pentru carburant, in fiecare saptamana sau luna. Studiile au aratat ca la o viteza medie sau mai joasa de 70 de kilometri pe ora, masinile pot fi mai eficiente din punctul de vedere al consumului si al confortului daca aerisesti masina prin tinerea geamurilor jos. Asadar, pentru multe dintre tipurile curente de drumuri (condus prin oras, mers la mall, vizitarea familiei), cel mai usor e sa aeristesti masina cu aerul ambient- desigur, atata timp cat mediul inconjurator si temperatura nu te vor face sa te simti inconfortabil sau nu vor afecta buna functionare a masinii tale. Asadar, din primavara si pana in toamna, poti tine geamurile masinii deschise cand temperatura o permite, iar nivelul de consum al masinii va ramane si el la un nivel mai jos, mai profitabil pentru tine.

Cand e util sa folosim aerul conditionat?

Daca depasesti viteze de 70-80 kilometri pe ora, cum e normal sa se intample in conditii de condus pe autostrada, e mai bine sa tii geamurile inchise si sa folosesti sistemul de aer conditionat al masinii. Masinile au un consum mai mare de carburant, cu pana la 20%, daca geamurile sunt deschise. Curentul incetineste masina si o fac chiar mai instabila, ca sa nu mai zicem chiar mai incomod de manevrat. E mai probabil sa te imbolnavesti daca vei conduce cu geamurile jos la o viteza mare, asa ca e complet recomandabil sa folosesti sistemul de aer conditionat cand conduci cu viteza mare.

Pe langa aer conditionat, mai sunt si alte solutii prin care poti sa aerisesti masina si sa mentii un confort optim in masina. In primul rand, ventilatorul principal al masinii, daca e turat la maxim, poate aerisi masina destul de bine si poate scadea temperatura din masina. Apoi, poate sa schimbe mirosul din masina, anume sa scape de “aromele” de combustibil si aer imbacsit. Cel mai bine e sa folosesti aceasta setare pe maxim, dar poti opta si pentru optiuni mai putin intense daca doresti. O alta metoda foarte simpla e sa parchezi masina intr-o parcare racoroasa sau, daca nu e posibil, macar la umbra. Deschide usile larg si aeriseste masina inainte sa iesi din nou cu ea in oras daca e foarte cald- vei avea de castigat din punctul de vedere al confortului, iar consumul de combustibil va fi mai mic.

 


aer conditionat, aer conditionat split

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu